Saturday 9 February 2013

Naqi & Mia


 "Naqi dan Mia dan..."Tak lama pun aku kenal sama Naqi ni. Tapi aku rasa dekat dengan dia.

Sepertinya dia menulis apa yang aku sedang fikirkan.

Sepertinya dia sedang berjalan menjadi bayangan aku.

Sepertinya dia adalah aku.

Sepertinya aku dapat rasa bila jantungnya berdegup

Aku tak pernah jumpa Naqi.

Tapi aku tahu Naqi ada kekasih. Mia namanya.

Cantik, comel. Sepadan.Tapi malam tu, Naqi telefon aku.

Suaranya tenggelam dalam tangisannya. Aku tak dengar.

Talian putus putus. Naqi, kau kenapa?

Suasana jadi sepi. Sepertinya aku rasa bumi sedang berhenti.

Dan di talian, aku masih bersama Naqi.

Hey Naqi. Jangan menangis!Malam itu, malam yang Naqi tangiskan.

Dan malam itu adalah malam Mia dinikahkan.

Mereka cuma lapanbelas dan diberi dugaan.

Dan aku, cuma bisa menghulur bahu imaginasi buat Naqi yang berada di talian sana dan juga buat Mia yang 

bakal dinikahkan

Apa dunia memang tidak pernah adil?

Apa dunia sememangnya tidak pernah halang sebarang penindasan kepada mana mana hati?

Pada jiwa semuda itu, mengapa letakkan beban?

Mereka cuma lapan belas dan mereka tidak okay dengan caturan masa depan diluar permintaan

Tapi Naqi, tetap tak berhenti. Naqi tetap simpan cinta dalam hati.

Walaupun Naqi dah tak ada Mia lagi & aku,cuma mmpu dgr Naqi mnngis hari2.

Tp,smpai 1 masa tu Naqi tiba2 bhenti. Katanya,hdup bkn utk ditangisi.

Oh Naqi,kau sdah mnjd lelaki & bila aku selak lngsir pd pg itu,aku lht Naqi di hdpn pntu.

Dia kata dia ada hdiah buat aku.

Skeping hati,trbng jauh keluar dr mimpi aku "Naqi, kenapa baru sekarang kita bertemu?" - AKu.

No comments: