Monday 4 February 2013

Kopi dan Album campur Engkau di sisi


                                Pagi Sabtu kembali.Hiruk pikuk bandar cuma sekadar bunyi kini. Kadangkala ianya melemaskan. Terkadang ianya menenangkan. Gila bukan? Kau pernah bukak album lama? Album zaman kau pra-matang & masih tak faham erti masa depan? Kau pernah? Tidak? Aku pernah. Baru semalam.
                                Aku senyum apabila melihat mukasurat pertama album. Kenangan, kau sungguh indah. dan kadangkala kau menghenyak. Macam bunyi bising bandar. Kan?. Dahi aku b'kerut bila aku selak mukasurat 10. Celaka,kenapa pula surat cinta aku albumkan ni? Tak, jangan buang.Simpan saja.Ianya pngajaran.
                              Lima belas mukasurat saja yang tersimpan. Aku tutup album dan terus melompat atas katil. Aku capai telefon dan terdiam. Aku capai album kembali. Aku kerling telefon di sisi. Dua minit, dan aku terus berlari turun dan membuat kopi. Aku duduk perlahan di sisi katil, aku bukak album itu lagi dan aku Click>images terus letak telefon di tepi. Aku senyum.
                             Ya,kau yg di dlm album sudah pn ddk di dlm telefon aku.Semasa umur kita 12tahun,kita sekelas. & kita sudahpun 22 dan akhirnya bsama.
    "Kenapa aku tidak prnh sedar kau sebenarnya berhampiran aku di dalam kelas dulu?"
    "Aku sedar, kau je yg tidak" dia cuit hidung aku.
Terus aku tutup album lama & terus menikmati kopi pagi Sabtu itu dgn insan yang sama di sisi, di bawah selimut happiness hidup kami.
Mari kita teruskan begini sampai kita mati nanti, sayang!
                                                                   
                                                                   TAMMAT

No comments: