Monday 4 February 2013

Rasuk


Malam ini Eza nak cerita hal rasuk merasuk ni. Jangan tidur awal.
Pada suatu malam yang sunyi, di sebuah kem terpencil dalam kawasan Tasik Timah Tasoh, seorang peserta kem telah dirasuk
"Hangpa anjing, auk auk auk! Argghhhhhh" kata peserta yang dirasuk itu. Kami yang lain terkejut di katil masing masing
Aku cuba memegang tangan member yang dirasuk. Dia menjerkah "Jangan pegang aku! Bukan mahram!". Kita sama sama lelaki la setan!
Seorang ustaz merempuh masuk, merenjiskan air yassin ke muka seorang peserta. "Ustaz, salah orang tu. Dia ni yang kena rasuk!"
Ustaz tadi kini bertanya siapa kau dengan kuat pada budak dirasuk. Budak dirasuk menjawab "Tanya orang siapa ni, waran mana waran?"
Tiba tiba badan budak dirasuk tadi menggelatar dan terapung di udara. Ustaz menjerit "God! Hangpa call bomoh lekaih. Lekaih!"
Bomoh pun tiba. Budak tadi meronta ronta macam orang sakit nak bersalin. Bomoh hanya tersengih kecil sebelum membaca jampi serapah.
"Nampaknya dalam badan budak ni ada satu perkampungan bunian" kata bomoh sambil mengurut janggut. Kami yang lain ikut berkerut.
"Habis tu kita nak kena deal dengan JKKK kampung depa ke macam mana ni tok bomoh?" sampuk ustaz. Bomoh menggelengkan kepala.
Kata bomoh "Kita kena panggil wakil rakyat. Hanya wakil rakyat saja boleh bincang dengan orang kampung bunian ni minta depa pindah"
Wakil rakyat pun tiba. Kami pun dah mula pening memikirkan macam mana wakil rakyat pun boleh masuk dalam scene rasuk merasuk ni.
Setelah berborak seorang diri dengan wakil kampung bunian, wakil rakyat memberitahu kami yang kita terpaksa bawa PSY ke sini.
Aku membantah "Ini semua karut!". Kami, peserta lain mengambil alih sesi menghalau setan dalam badan dengan menggunakan kekerasan.
Ustaz tadi segera masuk campur "Sabaq weh, sabaq. Hangpa jangan guna kekerasan. Benda ganas jangan dilawan ganas".
"Habis kalau kita kena rasuk, nak lawan balik pakai apa? Matematik?" bantah aku.
Tiba tiba budak yang dirasuk tadi berkata "Bismika alahumma ahya wa amuut. Dah dah, lewat dah ni. Dah 12 suku. Jom semua tidur"
Kami semua kembali ke katil. Bomoh awal awal sudah pulang, manakala wakil rakyat sibuk menghasut ustaz sokong kerajaan.
Dan budak budak blogger masih asyik membaca cerita orang kena rasuk, tanpa menyedari ada mata yang memerhati di tingkap bilik.
Tamat.

No comments: