Wednesday 18 September 2013

Jawab Lelaki Perempuan

Bilamana lelaki dan perempuan bertengkar tentang teruknya masingmasing--

"Apa yang kau selalu buat pada perempuan?"
"Erm.. Aku anggap perempuan tu untuk keseronokan".
"Jadi kau keluar dengan aku kau anggap aku untuk seronok ke kawan? U guys are sick!"
"Aku bukan maksud kau? Ish.. Aku tak fahamlah dengan perempuan ni".

Lelaki :
"Sesiapapun tidak tahu kenapa perempuan tak pernah setuju dengan lelaki.

Dia banyak berfikir tetapi tidak pernah faham semuanya--
Hati dia kata lain tapi dia buat benda yang lain--

"Entah kenapa perempuan tak pernah setuju dengan lelaki".

She wants love--
But, she wants 'you' to make the first move--
Dia suka kusutkan diri dia sendiri.
Tapi dia luruskan 'rambutnya' semula? :)

Katanya: 'I mean. U are all the same dude. We are really good friends. But i never have looked at u that way. It;s good, but i still haven't thought about the issue.'

Kemudian dia berubah 'Kau bukan macam orang lain. Kau lain untuk aku.'

Tapi dalam beberapa hari dia bagi dia 'aku' sama macam lelaki lain.
Dia bebel : 'Kau pakai baju apa ni?'
'Ish apa potong rambut macam ni?'
'Kenapa bawak kereta laju sangat?'
'Kenapa makan gelojoh?'

"Boleh jadi gila aku dengan perempuan.
Rupanya kedatangan dia hanya nak merubahkan 'aku'.
Arah!"
"She sets a trap, in order to erase u".

Dalam bercakap dia perangkap.
Mula-mula dia bikin 'aku' ketawa.
Kemudian dia bikin 'aku' menangis.

Perempuan :
"Hey, kalau kau gembira dengan diri kau sendiri kenapa kau kejar kami perempuan ini?"
"Penuh dengan bunga heboh dengan hadiah?"
"Sebenarnya dah kenapa kau buat semua tu, kau yang bawa semua tu?"

Lelaki akan cakap : ' Siapa nama awak?'
'Would you like to have coffee with me?'
'I will drop u off at home'.
'Bila kita boleh jumpa lagi?'

"Jalan bercelaru tak payah nak hidup dalam kehidupan lah. Susah".
"Tak perlu bersumpah kau itu adalah lain dari laki yang lain. Kan?"

Sedangkan :
Tuala basah bersepah atas lantai.
Tak sape tahu mana penutup ubat gigi.
Pakai stokin semalam dengan cara terbalik.
Tak tahu sekarang pukul berapa ek?.

"Perempuan lah yang akan ajarkan cara nak hidup".
"Dia akan ajar kau bagaimana cara jadi manusia bukan binatang".
"Tanpa perempuan kau takkan berupaya walau sesaat".
"Dan dia jugak dah tahu yang kau takkan berupaya nak mengaku semua tu".

"Sebab inilah kenapa perempuan tak pernah setuju dengan lelaki".

Lelaki : 
"Siapa tahu berapa banyak perempuan mengingatkan lelaki sesuatu".
"Mungkin dia boleh lupa cinta tapi tidak tarikh".

Bulan tiga yang pertama kita berjumpa.
4 April 'aku' datang berjumpa dia.
12 April 'aku' sentuh dia.

"Hahaha".

Perempuan :
"Apalah sangat benda macam tu kat lelaki?. Tak memberi kesan apaapa pun".
"Lelaki kan boleh turn around jalan mana yang dia nak".
"Hari ini dengan seseorang".
"Lepas tu dekat sana dengan seseorang lain".

Peel lelaki :
'Mamapapa awak tiada dirumah?'
'Great'.
'Boleh saya datang?'
'Kawan awak jalan sorangsorang?'
'Boleh saya tumpangkan?.

"Ufffhhhppttthhhh?"

Lelaki :
"Hahaha, bukan!..."
Hanya bilamana dia say yes, dia buat lelaki menari setengah jam".
"Bila kita penat dia hiburkan hati kita".

Perempuan :
"Bila perempuan malu dan takut, dia sembunyikan perasaan dia".
"Bilamana perempuan say yes bermakna dia standby nak hadap semua benda".

"SEBAB INI LAH PEREMPUAN TAK PERNAH SETUJU DENGAN LELAKI!"




1 comment:

Eera Shera said...

ni namanya masalah gender haha..tapi aku antara salah sorang yg suka kutuk lelaki jgk haha